Yoko

All sides of Injection
It is currently 2024-10-10 09:04:16

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:24:21 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub main()
   var x=1
   var y=1
   repeat
      add()
      if not uo.getserial('item')==uo.getserial('self') then
         uo.moveitem('item',0,'lastcontainer',x,y,0)
      endif
      #x=x+11
      y=y+11
   until uo.getserial('item')==uo.getserial('self')
end sub

sub add()
   uo.addobject('item')
   while uo.targeting()
      wait(500)
   wend
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:25:52 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub unloadregs()
   VAR n, q, c
   Dim Req[50] ; Requirements
   Req[0]='0x0F7A' ; regi
   Req[1]='0x0F7B' ; regi 
   Req[2]='0x0F86' ; regi 
   Req[3]='0x0F88' ; regi 
   Req[4]='0x0F8D' ; regi
   Req[5]='0x0F84' ; regi
   Req[6]='0x0F85' ; regi
   Req[7]='0x0F8C' ; regi
   Req[8]='0x0F0E' ; gh
   Req[9]='0x0F0E' ; mana
   Req[10]='0x0F0E' ; refresh
   Req[11]='0x0E21' ; bandages
   Req[12]='0x1F52' ; paralyze scrolls
   Req[13]='0x0F0E' ; poison
   Req[14]='0x0F3F' ; arrows
   Req[15]='0x0F0E' ; empty bottles
   Req[16]='0x0E20' ; bloody bandages
   Req[17]='0x1F5F' ; fs   
   Req[18]='0x1BFB' ; bolts
   if (uo.getserial('backpack') <> uo.getserial('lastcontainer')) then
      c=uo.getserial('lastcontainer')
      for n=0 to 18
         uo.findtype(Req[n],-1,'my')
         while uo.findcount()
            uo.moveitem('finditem',0,c)
            checklag()
            wait(700)
            uo.findtype(Req[n],-1,'my')
         wend
      next
   endif
   uo.print(' -= done =- ')
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-11-05 12:52:11, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:26:28 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub poisoning()
   var sword
   if uo.objatlayer('Rhand')<>'' then
      sword=uo.objatlayer('Rhand')
      uo.findtype('0x0F0E','0x0998','my')
      if uo.findcount() then
         uo.waittargetobject(uo.getserial(sword),'finditem')
         uo.useskill('Poisoning')
      endif
   else
      if uo.objatlayer('Lhand')<>'' then
         sword=uo.objatlayer('Lhand')
         uo.findtype('0x0F0E','0x0998','my')
         if uo.findcount() then
            uo.waittargetobject(uo.getserial(sword),'finditem')
            uo.useskill('Poisoning')
         endif
      endif   
   endif
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:27:02 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub attack()
   var enemy=uo.journalserial(uo.injournal('is attacking you')-1)
   if enemy<>'0x00000000' then
      if uo.getnotoriety(enemy)<>1 then
         uo.attack(enemy)
         uo.print(uo.getname(enemy))
      else
         uo.print(uo.getname(enemy)+'синий')
      endif
   endif
   uo.deletejournal()
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-10-23 14:42:21, edited 3 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:27:35 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub stoneduels()
   uo.recall('~0x0EDE','0x001C')
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-12-18 00:43:20, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:28:01 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub portal()
   uo.usefromground('0x0F6C')
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-12-18 00:43:42, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:28:19 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub arms()
   if uo.objatlayer('Rhand')<>'' then
      uo.waittargetobject(uo.objatlayer('Rhand'))
      uo.useskill('Arms Lore')
   else
      if uo.objatlayer('Lhand')<>'' then
         uo.waittargetobject(uo.objatlayer('Lhand'))
         uo.useskill('Arms Lore')
      endif
   endif
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:28:37 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub antifreeze()
   uo.waittargettype('0x0F03')
   uo.cast('Magic Arrow')
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-12-18 00:45:56, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:29:29 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub armor()
   var n
   Dim Loot[10]
   Loot[1]='0x1415'  ; Plate Mail
   Loot[2]='0x1416'  ; Plate Mail
   Loot[3]='0x141A'  ; Platemail Legs
   Loot[4]='0x1411'  ; Platemail Legs
   Loot[5]='0x1418'  ; Platemail Gauntlets
   Loot[6]='0x1414'  ; Platemail Gauntlets
   Loot[7]='0x1419' ; Platemail Helm
   Loot[8]='0x1412' ; Platemail Helm
   Loot[9]='0x1410'  ; Platemail Arms
   Loot[10]='0x1413' ; Platemail Gorget
   if uo.objatlayer('Torso') then
      VAR Torso=uo.objatlayer('Torso')
      VAR Legs=uo.objatlayer('Legs')
      VAR Arms=uo.objatlayer('Arms')
      VAR Gloves=uo.objatlayer('Gloves')
      VAR Hat=uo.objatlayer('Hat')
      VAR Neck=uo.objatlayer('Neck')
      VAR Lhand=uo.objatlayer('Lhand')
      uo.moveitem(Torso,0,'lastcontainer')
      wait(666)
      uo.moveitem(Legs,0,'lastcontainer')
      wait(666)
      uo.moveitem(Arms,0,'lastcontainer')
      wait(666)
      uo.moveitem(Gloves,0,'lastcontainer')
      wait(666)
      uo.moveitem(Hat,0,'lastcontainer')
      wait(666)
      uo.moveitem(Neck,0,'lastcontainer')
      wait(666)      
   else
      for n=1 to 8
         uo.findtype(Loot[n],-1,'lastcontainer')
         if uo.findcount() then
            uo.equip('Neck','finditem')
            wait(666)
         else
            uo.findtype(Loot[n+1],-1,'lastcontainer')
            if uo.findcount() then
            uo.equip('Neck','finditem')
               wait(666)
            endif
         endif
         n=n+1
      next
      for n=9 to 10
         uo.findtype(Loot[n],-1,'lastcontainer')
         if uo.findcount() then
            uo.equip('Neck','finditem')
            wait(666)   
         endif
      next
   endif
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:30:13 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub repair()
   var n, h
   VAR Torso=uo.objatlayer('Torso')
   VAR Legs=uo.objatlayer('Legs')
   VAR Arms=uo.objatlayer('Arms')
   VAR Gloves=uo.objatlayer('Gloves')
   VAR Hat=uo.objatlayer('Hat')
   VAR Neck=uo.objatlayer('Neck')
   VAR Lhand=uo.objatlayer('Lhand')

   if uo.count('0x13E3') then
      h=uo.getserial('_0x13E3')
   else
      uo.msg('hammer not found! terminating..')
      return
   endif
   
   if Torso<>'' then
      uo.moveitem(Torso,-1,'backpack')
      wait(400)
      uo.deletejournal()
      uo.waittargetobject(Torso)
      uo.useobject(h)
      repeat
         wait(100)
      until uo.injournal("You can't think of a way to use that item|You repair the")      
      uo.useobject(Torso)
   endif
   if Legs<>'' then
      uo.moveitem(Legs,-1,'backpack')
      wait(400)
      uo.deletejournal()
      uo.waittargetobject(Legs)
      uo.useobject(h)
      repeat
         wait(100)
      until uo.injournal("You can't think of a way to use that item|You repair the")      
      uo.useobject(Legs)
   endif
   if Arms<>'' then
      uo.moveitem(Arms,-1,'backpack')
      wait(400)
      uo.deletejournal()
      uo.waittargetobject(Arms)
      uo.useobject(h)
      repeat
         wait(100)
      until uo.injournal("You can't think of a way to use that item|You repair the")      
      uo.useobject(Arms)
   endif
   if Gloves<>'' then
      uo.moveitem(Gloves,-1,'backpack')
      wait(400)
      uo.deletejournal()
      uo.waittargetobject(Gloves)
      uo.useobject(h)
      repeat
         wait(100)
      until uo.injournal("You can't think of a way to use that item|You repair the")      
      uo.useobject(Gloves)
   endif
   if Hat<>'' then
      uo.moveitem(Hat,-1,'backpack')
      wait(400)
      uo.deletejournal()
      uo.waittargetobject(Hat)
      uo.useobject(h)
      repeat
         wait(100)
      until uo.injournal("You can't think of a way to use that item|You repair the")      
      uo.useobject(Hat)
   endif
   if Neck<>'' then
      uo.moveitem(Neck,-1,'backpack')
      wait(400)
      uo.deletejournal()
      uo.waittargetobject(Neck)
      uo.useobject(h)
      repeat
         wait(100)
      until uo.injournal("You can't think of a way to use that item|You repair the")      
      uo.useobject(Neck)
   endif
   if Lhand<>'' then
      uo.moveitem(Lhand,-1,'backpack')
      wait(400)
      uo.deletejournal()
      uo.waittargetobject(Lhand)
      uo.useobject(h)
      repeat
         wait(100)
      until uo.injournal("You can't think of a way to use that item|You repair the")      
      uo.useobject(Lhand)
   endif
   uo.print(' -= done =- ')
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-12-18 00:47:42, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 14:30:34 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub taming()
   var s, n
   Dim staff[2]
   staff[1]='0x13F8'
   staff[2]='0x13F9'
   for n=1 to 2
      uo.findtype(staff[n],-1,'my')
      if uo.findcount() then
         s=uo.getserial('finditem')
      endif
   next
   uo.addobject('animal')
   while uo.targeting()
      wait(500)
   wend
   repeat
      uo.equip('Lhand',s)
      uo.warmode(0)
      checklag()
      uo.waittargetobject('animal')
      uo.useobject(s)
      repeat
         wait(200)
      until uo.injournal('It seems to accept|You fail|already tame|see the creature|see the target|far away') or uo.Journal(0)=='You are preoccupied with thoughts of battle.'
      wait(500)
   until uo.injournal('It seems to accept|already tame|see the target')
   if uo.injournal('It seems to accept') then
      uo.useobject('animal')
   endif
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-12-18 00:48:15, edited 3 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:08:06 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
### Taming для дрв. ################################
# 4776528 Nmy.
####################################################
# переменные каторые НЕнадо менять:
var Serial, flag
# переменные каторые надо менять:
var shrink = '0x0F0E' ; Тип шринка.
var colourshrink = '0x0388' ; цвет шринка.
var Chest = '0x401DBE20' ; ИД сундука.
var RuneBook = '0x402C19F1' ; ИД рунбуки.
var Tbeast = '0x00DC' ; Тип зверя каго тамим.
var staff = '0x13F8' ; Тип палки для таминга.
var type = '0x20F6' ; Тип зверя после шринка.
var nomer1 = 21 ; Номер руны к зверю. (см. ниже)
var nomer2 = 33 ; Номер руны домой. (см. ниже)
var fish = '0x097B'
####################################################
# Номера для рекола по рунбуку номера:
# руна 1 это 21
# руна 2 это 33
# руна 3 это 46
# руна 4 это 58
# руна 5 это 64
# руна 6 это 73
# руна 7 это 88
# руна 8 это 94
# руна 9 это 1025
####################################################


sub main()
   while 1
      checklag()
      uo.print('Летим к ламе')
      GoPlace(nomer1)
      checklag()
      flag=0
      repeat
         wait(2800)
         getbeast()
         ws()
         uo.msg('guards a criminal!')
      until flag==1
      uo.print('Летим домой')
      GoPlace(nomer2)
      checklag()
      uo.print('Выгружаем зверя')
      UnLoadBeast()
   wend
endsub


sub getbeast()
   uo.set('finddistance','7')
   uo.findtype(Tbeast,-1,'ground')
   if uo.findcount() then
      uo.print('Нашли ламу')
      Serial=uo.getserial('finditem')
      flag=taming(Serial)
   endif
endsub


sub UnLoadBeast()
   grab()
   if uo.objatlayer('Horse') then
      uo.useobject('self')
      checklag()
      wait(1000)
      uo.findtype(shrink,colourshrink,'backpack')
      if uo.findcount() then
         uo.waittargetobject(Serial)
         uo.useobject('finditem')
         checklag()
         wait(1000)
      endif
      uo.set('finddistance','2')
      uo.findtype(type,-1,'ground')
      if uo.findcount() then
         uo.moveitem('finditem',0,Chest)
         checklag()
         wait(1000)
      endif
   endif
endsub


sub taming(kago)
   var uflag=0
   repeat
      repeat   
         checklag()
         cancelwaiting()
         uo.warmode(0)
         uo.waittargetobject(kago)
         uo.usetype(staff)
         uflag=tamingresult()
      until uflag<>0
      if uflag==1 then
         uo.msg('all come')
         WalkN(0,0,Serial)
         while not uo.objatlayer('Horse')
            if uo.getx(Serial)==0 and not uo.objatlayer('Horse') then
               return 0
            endif
            uo.useobject(kago)
            wait(1000)
            if uo.injournal('own that horse') then
               return 0
            endif
         wend
      endif
      if uflag==4 then
         return 0
      endif
      if uflag==3 then
         WalkN(0,0,kago)
      endif
   until uflag==1
   return 1
endsub


sub cancelwaiting()
   if uo.waiting() then
      uo.canceltarget()
   endif
endsub


sub tamingresult()
   var n
   for n=0 to 30
      wait(500)
      ws()
      if uo.injournal('It seems') then
         return 1
      endif
      if uo.injournal('fail') then
         return 2
      endif
      if uo.injournal('see the creature') then
         return 3
      endif
      if uo.injournal('already tame|see the target') then
         return 4
      endif
   next
   return 0
endsub


sub GoPlace(num)
   checklag()
   var oldX=uo.getx('self')
   var oldY=uo.gety('self')
   uo.recall(RuneBook,num)
   repeat
      wait(1000)
      ws()
   until oldX<>uo.getx('self') && oldY<>uo.gety('self')
endsub


sub grab()
   uo.useobject(Chest)
   checklag()
   wait(1000)
   uo.findtype(shrink,colourshrink,'backpack')
   if not uo.findcount() then
      uo.findtype(shrink,colourshrink,Chest)
      if uo.findcount() then
         uo.moveitem('finditem','1','backpack')
         wait(1000)
      else
         uo.msg('Нету шринков! Скрипт остановлен.')
         uo.exec('terminate all')
      endif
   endif
   toeat()
endsub


sub toeat()
   uo.findtype(fish,-1,Chest)
   if uo.findcount() then
      uo.moveitem('finditem','50','backpack')
      checklag()
      wait(1000)
      repeat
         uo.usetype(fish)
         wait(400)
      until uo.injournal('full to eat')
   endif
   uo.findtype(fish,-1,'backpack')
   if uo.findcount() then
      uo.moveitem('finditem',0,Chest)
      checklag()
      wait(1000)
   endif
endsub


sub CheckLag()
   repeat
      UO.DeleteJournal()
      UO.Click('backpack')
   until backpack()==1
end sub


sub backpack()
   var n
   for n=0 to 100
      if uo.injournal('a backpack') then
         return 1
      else
         wait(1000)
      endif
      ws()
   next
   return 0
endsub


sub ws()
   if uo.journal(0)=='World is saving now...' then
      repeat
         wait(1000)
      until uo.journal(0)<>'World is saving now...'
   endif
endsub


sub WalkN(x,y,Target) ########################################## Ходилка
VAR LastTimer
LastTimer=UO.Timer()
VAR i
   VAR dir,ldir,rdir,key,olddir
   VAR dx,dy,Exit=0
   VAR CacheLimit=9,CacheIndex="Text"
   DIM CacheX[10], CacheY[10]
   
   CacheX[0]="Test"
   While Exit<>1   
      If Target<>"" Then
         dx=UO.GetX(Target)-UO.GetX()
         dy=UO.GetY(Target)-UO.GetY()
       If UO.GetDistance(Target)<4 OR LastTimer+200<UO.Timer() Then
             wait(1000)
             return
         Endif
      Else
         dx=x-UO.GetX()
         dy=y-UO.GetY()
         If dx==0 AND dy==0 OR LastTimer+200<UO.Timer() Then 
               return
         Endif
      Endif
   
      If dx<>0 AND dy<>0 Then
         If dx>0 AND dy>0 Then ; GoSE
            dir=3
            ldir=2
            rdir=4
            key=40 ; DownArrow
            olddir=UO.GetDir()
            If StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key) Then
               If olddir==2 Then ; GoNE
                  dir=1
                  ldir=0
                  rdir=1
                  key=39 ; RightArrow
                  While UO.GetDir()<>1
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoSW
                  dir=5
                  ldir=5
                  rdir=6
                  key=37 ; LeftArrow
                  While UO.GetDir()<>5
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif

         If dx>0 AND dy<0 Then ; GoNE
            dir=1
            ldir=0
            rdir=2
            key=39 ; RightArrow
            olddir=UO.GetDir()
            If StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key) Then
               If olddir==0 Then ; GoWN
                  dir=7
                  ldir=6
                  rdir=7
                  key=38 ; UpArrow
                  While UO.GetDir()<>7
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoSE
                  dir=3
                  ldir=3
                  rdir=4
                  key=40 ; DownArrow
                  While UO.GetDir()<>3
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif

         If dx<0 AND dy>0 Then ; GoSW
            dir=5
            ldir=4
            rdir=6
            key=37 ; LeftArrow
            olddir=UO.GetDir()
            If StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key) Then
               If olddir==6 Then ; GoWN
                  dir=7
                  ldir=7
                  rdir=0
                  key=38 ; UpArrow
                  While UO.GetDir()<>7
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoSE
                  dir=3
                  ldir=2
                  rdir=3
                  key=40 ; DownArrow
                  While UO.GetDir()<>3
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif
   If dx<0 AND dy<0 Then ; GoWN
            dir=7
            ldir=6
            rdir=0
            key=38 ; UpArrow
            olddir=UO.GetDir()
            If StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key) Then
               If olddir==0 Then ; GoNE
                  dir=1
                  ldir=1
                  rdir=2
                  key=39 ; RightArrow
                  While UO.GetDir()<>1
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoSW
                  dir=5
                  ldir=4
                  rdir=5
                  key=37 ; LeftArrow
                  While UO.GetDir()<>5
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif
      Endif
   
      If dx<>0 AND dy==0 Then
         If dx>0 Then ; GoE
            dir=2
            key=34 ; PgDown
            olddir=UO.GetDir()
            If StepEdit(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,key) Then
               If olddir==2 Then ; GoSE
                  dir=3
                  ldir=3
                  rdir=4
                  key=40 ; DownArrow
                  While UO.GetDir()<>3
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoNE
                  dir=1
                  ldir=1
                  rdir=0
                  key=39 ; RightArrow
                  While UO.GetDir()<>1
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif
         
         If dx<0 Then ; GoW
            dir=6
            key=36 ; Home key
            olddir=UO.GetDir()
            If StepEdit(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,key) Then
               If olddir==0 Then ; GoWN
                  dir=7
                  ldir=7
                  rdir=0
                  key=38 ; UpArrow
                  While UO.GetDir()<>7
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoSW
                  dir=5
                  ldir=4
                  rdir=5
                  key=37 ; LeftArrow
                  While UO.GetDir()<>5
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif
      Endif

      If dx==0 AND dy<>0 Then
         If dy>0 Then ; GoS
            dir=4
            key=35 ; End
            If StepEdit(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,key) Then
               If olddir==2 Then ; GoSE
                  dir=3
                  ldir=2
                  rdir=3
                  key=40 ; DownArrow
                  While UO.GetDir()<>3
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoSW
                  dir=5
                  ldir=6
                  rdir=5
                  key=37 ; LeftArrow
                  While UO.GetDir()<>5
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif
         
         If dy<0 Then ;GoN
            dir=0
            key=33 ; PgUp
            olddir=UO.GetDir()
            If StepEdit(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,key) Then
               If olddir==2 Then ; GoNE
                  dir=1
                  ldir=1
                  rdir=2
                  key=39 ; RightArrow
                  While UO.GetDir()<>1
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Else ; GoWN
                  dir=7
                  ldir=7
                  rdir=6
                  key=38 ; UpArrow
                  While UO.GetDir()<>7
                     StepArrow(UO.GetX(),UO.GetY(),dir,ldir,rdir,key)
                  Wend
               Endif
            Endif
         Endif
      Endif
   Wend
end sub


sub StepEdit(x,y,dir,key)
   VAR walkwait=300
   VAR ErrLevel=0
   If UO.GetDir()<>dir Then
      UO.Press(key)
      wait(walkwait)
      If UO.GetDir()<>dir Then
         CheckLag()
      Endif
   Endif
   UO.Press(key)
   wait(walkwait)
   If x==UO.GetX() AND y==UO.GetY() Then
      CheckLag()
      If x==UO.GetX() AND y==UO.GetY() Then
;zatik
         ErrLevel=1
      Endif
   Endif
   Return ErrLevel
end sub


sub StepArrow(x,y,dir,ldir,rdir,key)
   VAR walkwait=300
   VAR ErrLevel=0
   If UO.GetDir()<>dir Then
      UO.Press(key)
      wait(walkwait)
      If UO.GetDir()<>dir AND UO.GetDir()<>ldir AND UO.GetDir()<>rdir Then
         CheckLag()
      Endif
   Endif

   If UO.GetX()==x AND UO.GetY()==y Then
      UO.Press(key)
      wait(walkwait)
      If UO.GetDir()==dir AND UO.GetX()==x AND UO.GetY()==y Then
         CheckLag()
         If UO.GetDir()==dir AND UO.GetX()==x AND UO.GetY()==y Then
; zatik         
            ErrLevel=1
         Endif
      Endif
   Endif
   Return ErrLevel
end sub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:11:36 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub main()
   uo.addobject('beast')
   while uo.targeting()
      wait(500)
   wend
   while 1
      checklag()
      uo.waittargetobject('beast')
      uo.useskill('Animal Lore')
      wait(4000)
   wend
endsub
sub checklag()
   repeat
      UO.DeleteJournal()
      UO.Click('backpack')
   until backpack()==1
endsub
sub backpack()
   var n
   for n=0 to 200
      if uo.injournal('a backpack') then
         return 1
      endif
      wait(200)
   next
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-11-18 15:29:19, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:13:07 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub main()
   uo.addobject('arms')
   while uo.targeting()
      wait(500)
   wend
   while 1
      checklag()
      uo.waittargetobject('arms')
      uo.useskill('Arms Lore')
      wait(5000)
   wend
endsub
sub checklag()
   repeat
      UO.DeleteJournal()
      UO.Click('backpack')
   until backpack()==1
endsub
sub backpack()
   var n
   for n=0 to 200
      if uo.injournal('a backpack') then
         return 1
      endif
      wait(200)
   next
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-11-18 15:30:44, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:20:48 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
Sub Lootground() 
   VAR n
   VAR Torso=uo.objatlayer('Torso')
   VAR Legs=uo.objatlayer('Legs')
   VAR Arms=uo.objatlayer('Arms')
   VAR Gloves=uo.objatlayer('Gloves')
   VAR Hat=uo.objatlayer('Hat')
   VAR Neck=uo.objatlayer('Neck')
   VAR Lhand=uo.objatlayer('Lhand')
   
   Dim Loot[39]
   Loot[1]='0x13B9' ; Viking Sword
   Loot[2]='0x0F62' ; Spear
   Loot[3]='0x0E87' ; Pitchfork
   Loot[4]='0x143E' ; Halberd
   Loot[5]='0x0F4D' ; Bardiche
   Loot[6]='0x13FA' ; Battle Axe
   Loot[7]='0x0F45' ; Executioner's Axe
   Loot[8]='0x13B1' ; Bow
   Loot[9]='0x0F4F' ; Heavy Crossbow
   Loot[10]='0x13FC' ; Crossbow
   Loot[11]='0x204E' ; Shroud
   Loot[12]='0x20D6' ; Dragon
   Loot[13]='0x0F03' ; Antifreeze
   Loot[14]='0x0F03' ; Antifreeze
   Loot[15]='0x1086' ; Braclet of Mana
   Loot[16]='0x0EED' ; Gold Coin
   Loot[17]='0x1F52' ; Paralyze Scroll
   Loot[18]='0x100C' ; Sheaf of Hay
   Loot[19]='0x100D' ; Sheaf of Hay
   Loot[20]='0x0F36' ; Sheaf of Hay
   Loot[21]='0x0E7D' ; Wooden Box
   Loot[22]='0x09AA' ; Wooden Box
   Loot[23]='0x03B6' ; Wooden Fance
   Loot[24]='0x0838' ; Wooden Fance
   Loot[25]='0x0F51' ; dagger
   Loot[26]='0x1440' ; cutlass
   Loot[27]='0x0F5E' ; broadsword
   Loot[28]='0x143C' ; hammer pick
   Loot[29]='0x143A' ; maul
   Loot[30]='0x1406' ; war mace
   Loot[31]='0x1404' ; war fork
   Loot[32]='0x1402' ; short spear
   Loot[33]='0x13FE' ; katana
   Loot[34]='0x0F5C' ; mace
   Loot[35]='0x13B5' ; scmitar
   Loot[36]='0x1400' ; kryss
   Loot[37]='0x1438' ; war hammer
   Loot[38]='0x0F60' ; longsword
   Loot[39]='0x0F4B' ; double axe
   
   Dim armor[12]
   armor[1]='0x1B77'  ; Heater Sheild
   armor[2]='0x1B76'  ; Heater Sheild
   armor[3]='0x1415'  ; Plate Mail
   armor[4]='0x1416'  ; Plate Mail
   armor[5]='0x141A'  ; Platemail Legs
   armor[6]='0x1411'  ; Platemail Legs
   armor[7]='0x1418'  ; Platemail Gauntlets
   armor[8]='0x1414'  ; Platemail Gauntlets
   armor[9]='0x1410'  ; Platemail Arms
   armor[10]='0x1419' ; Platemail Helm
   armor[11]='0x1412' ; Platemail Helm
   armor[12]='0x1413' ; Platemail Gorget
   
   uo.set('finddistance','2')
   for n=1 to 12
      uo.findtype(armor[n],-1,'ground')
      if uo.findcount() then
         uo.useobject('finditem')
         wait(100)
      endif
   next
   
   if Torso<>'' then
      uo.useobject(Torso)
      wait(100)
   endif
   if Legs<>'' then
      uo.useobject(Legs)
      wait(100)
   endif
   if Arms<>'' then
      uo.useobject(Arms)
      wait(100)
   endif
   if Gloves<>'' then
      uo.useobject(Gloves)
      wait(100)
   endif
   if Hat<>'' then
      uo.useobject(Hat)
      wait(100)
   endif
   if Neck<>'' then
      uo.useobject(Neck)
      wait(100)
   endif
   if Lhand<>'' then
      uo.useobject(Lhand)
      wait(100)
   endif
   
   for n=1 to 39
      uo.findtype(Loot[n],-1,'ground')
      if uo.findcount() then
         uo.moveitem('finditem',0,'backpack')
         uo.print(' loot ')
         wait(666)
      endif
   next
   
   uo.print(' -= done =- ')   
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-10-02 17:31:26, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:22:18 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub healing()
   uo.waittargetobject('self')
   uo.usetype('0x0E21')
   wait(300)
   uo.exec('exec sword')
   hp()
endsub
sub hp()
   var life=uo.life
   var n, h   
   for n=0 to 60
      if uo.life>life+10  || uo.life>=uo.str || uo.injournal('they barely help|Healing was interrupted') then
         h=uo.life-life
         if uo.hidden() then
            uo.print('+'+STR(h))
         else
            uo.fontcolor('0x0044')
            uo.msg(STR(h))
         endif
         return
      endif
      if uo.life<life then
         return
      endif
      wait(100)
   next
endsub
sub sword()
   var n
   Dim weapon[20]
   weapon[1]='0x1B76' ; Shield
   weapon[2]='0x1B77' ; Shield
   weapon[3]='0x0F5E' ; broadsword
   weapon[4]='0x143A' ; maul
   weapon[5]='0x13B9' ; Viking Sword
   weapon[6]='0x0F60' ; longsword
   weapon[7]='0x0F62' ; Spear
   weapon[8]='0x0E87' ; Pitchfork   
   weapon[9]='0x143E' ; Halberd
   weapon[10]='0x0F4D' ; Bardiche
   weapon[11]='0x0F45' ; Executioner's Axe
   weapon[12]='0x0F4B' ; double axe
   weapon[13]='0x13FA' ; Despise

   for n=1 to 2
      uo.findtype(weapon[n])
      if uo.findcount() then
         uo.useobject('finditem')
      endif
   next
   for n=3 to 13
      uo.findtype(weapon[n],-1,'backpack')
      if uo.findcount() then
         uo.equip('Rhand','finditem')
         return
      endif
   next   
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-12-18 00:49:47, edited 7 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:22:45 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub bow()
   var n
   Dim bow[3]
   bow[1]='0x13B1' ; bow
   bow[2]='0x0F4F' ; crossbow
   bow[3]='0x13FC' ; heavy crossbow
   
   for n=1 to 3
      uo.findtype(bow[n],-1,'backpack')
      if uo.findcount() then
         uo.useobject('finditem')
         return
      endif
   next
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:34:30 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
var pickaxe
sub main()
   var mx, my, mz, i, j, f
   mx = UO.GetX('self')
   my = UO.GetY('self')
   mz = UO.GetZ('self')
   GetPickaxe()
   while 1
      for i = mx-4 to mx+4
         for j = my -4 to my+4
            repeat
               if uo.injournal('You loosen some rocks but fail') then
                  wait(10000)
               endif
               Tohide()
               UO.Print('Копаем в координатах: '+str(mx-i)+' '+str(my-j))
               DigAhole(i,j,mz)
            until not uo.injournal('You loosen some rocks but fail')
         next
      next
   wend
endsub
sub Tohide()
   while not uo.Hidden()
      uo.warmode(0)
      uo.Print('Пытаемся уйти в хайд...')
      uo.UseSkill('Hiding')
      wait(4000)
   wend
end sub
sub GetPickaxe()
   var n
   dim instrument[4]
   instrument[1]='0x0F39'
   instrument[2]='0x0F3A'
   instrument[3]='0x0E86'
   instrument[4]='0x0E85'
   for n=1 to 4
      uo.findtype(instrument[n],-1,'my')
      if uo.findcount() then
         pickaxe=uo.getserial('finditem')
         return
      endif
   next   
   while 1
      uo.print(' pickaxe not found ')
      wait(3000)
   wend
endsub
sub DigAhole(i,j,mz)
   var f
   for f=0 to 10
      checklag()
      uo.waittargettile('1341',i,j,mz)
      uo.useobject(pickaxe)
      if waitforore()==1 then
         return
      endif
   next
endsub
sub waitforore()
   var n
   for n=0 to 50
      if uo.injournal('no ore here|location|far away|in rock|You have been revealed|You put') then
         return 1
      endif
      if uo.injournal('but fail') then
         return
      endif
      wait(500)
   next
endsub
sub CheckLag()
   repeat
      UO.DeleteJournal()
      UO.Click('backpack')
   until backpack()==1
endsub
sub backpack()
   var n
   for n=0 to 200
      if uo.injournal('a backpack') then
         return 1
      endif
      wait(200)
   next
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-12-14 22:58:15, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:39:46 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub main()
   uo.addobject('music')
   while uo.targeting()
      wait(500)
   wend
   while 1
      checklag()
      uo.useobject('music')
      wait(5000)
   wend
endsub
sub checklag()
   repeat
      UO.DeleteJournal()
      UO.Click('backpack')
   until backpack()==1
endsub
sub backpack()
   var n
   for n=0 to 200
      if uo.injournal('a backpack') then
         return 1
      endif
      wait(200)
   next
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-11-18 15:33:47, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-09-30 16:41:28 
Offline
Expert!
User avatar

Joined: 2005-09-14 15:31:58
Posts: 2152
Location: Latvia
Code:
sub main()
   while 1
      checklag()
      uo.useskill('Peacemaking')
      wait(5000)
   wend
endsub
sub checklag()
   repeat
      UO.DeleteJournal()
      UO.Click('backpack')
   until backpack()==1
endsub
sub backpack()
   var n
   for n=0 to 200
      if uo.injournal('a backpack') then
         return 1
      endif
      wait(200)
   next
endsub

_________________
Уроки языка Injection
Основные команды языка Injection
Yoko Injection Code Sweeper
Drw (2009) скрипты
2017 Начал играть на Uorpg.net


Last edited by Nmy on 2009-11-18 15:34:23, edited 1 time in total.

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited