Yoko
http://forum.yoko.com.ua/

Simple GRAB script doesn't work...
http://forum.yoko.com.ua/viewtopic.php?f=3&t=2525
Page 1 of 1

Author:  sh [ 2005-01-08 02:56:27 ]
Post subject:  Simple GRAB script doesn't work...

I am trying to make my script for a while, but it fails... And now i tried to make most simple script, which MUST work, but...
Code:
sub Spools()
UO.findtype("Flax Bundle", -1, 0x4006fe59)
uo.grab(30,"finditem")
end sub
A third argument for findtype is a Container on ground. When i run script it says "Items found: 3" (in that box i have 3 items, one of chat is Flax Bundle), but it doesnt move flax bundles to my backpack. It's moving one random item from Container to Container...

Any suggestions?

P.S. You can write answer also in Russian, i understand that language.

Author:  Yoko [ 2005-01-08 13:08:23 ]
Post subject: 

http://yoko.netroof.net/help/

открой раздел Символы, и внимательно прочти все топики, особенно топик Типы

Author:  sh [ 2005-01-08 14:23:16 ]
Post subject: 

Thanks, i already readed it, but i cant understand why that script doesn't work? Please show how it must look to work...

I am good php/sql/bash programmer, but i cant understand that scripts...

Author:  punkesito [ 2005-01-08 19:20:44 ]
Post subject: 

my loot script don't work in 501.06 but work in 41?.?(4A2)
Code:
sub Loot()
var i,n
Dim A[46]
A[1] = 0x0EED ;Gold
A[2] = 0x0F16 ;Amethis
A[3] = 0x0F15 ;citri
A[4] = 0x0F10 ;esmeralda
A[5] = 0x0F21 ;saphiro
A[6] = 0x0f86 ;MandrakeRoot
A[7] = 0x0F13 ;rubi
A[8] = 0x1ce1 ;haed
A[9] = 0x1f14 ;Runa
A[10] = 0x204e ;RobeOfDarkMage
A[11] = 0x0f51 ;Dagger
A[12] = 0x0f7a ;BlackPearl
A[13] = 0x1404 ;WarFork
A[14] = 0x0f84 ;Garlic
A[15] = 0x0f85 ;Ginseng
A[16] = 0x1B76 ;Heater
A[17] = 0x1411 ;PlatemailLegs
A[18] = 0x1415 ;Platemail
A[19] = 0x1410 ;PlatemailArms
A[20] = 0x1414 ;PlatemailGauntlets
A[21] = 0x1412 ;PlatemailHelm
A[22] = 0x1413 ;PlatemailHelm
A[23] = 0x1F40 ;Poison
A[24] = 0x1F4A ;Light
A[25] = 0x0f0c ;Heal
A[26] = 0x0f88 ;Nightshade
A[27] = 0x0E76 ;Bag
A[28] = 0x09B0 ;BeltPouch
A[29] = 0x0E75 ;Backpack
A[30] = 0x0E21 ;bandage
A[31] = 0x1F5F ;FS
A[32] = 0x1F49 ;GH
A[33] = 0x1F4C ;Recall
A[34] = 0x0f8c ;SulphorousAsh
A[35] = 0x0f8d ;SpidersSilk
A[36] = 0x0f7b ;BloodMoss
A[37] = 0x0F7E ;gema
A[38] = 0x1086 ;Bracelet
A[39] = 0x0F2D ;gema
A[40] = 0x0F25 ;gema
A[41] = 0x0F26 ;gema
A[42] = 0x0F3F ;Arrow
A[43] = 0x1F09 ;Ring
A[44] = 0x1EA7 ;arcanegem
A[45] = 0x0F0D ;explo
A[46] = 0x0F19 ;saphire
i = 678
if uo.GetDistance("lastcontainer") < 5 then
FOR n=1 TO 46
uo.findtype(A[n],"-1","lastcontainer")
if uo.findcount() > 0 then
UO.grab(1, "finditem")
Wait(i)
END if
next
else
uo.print("acercate viteh!!")
end if
end sub

Author:  Yoko [ 2005-01-08 22:32:01 ]
Post subject: 

not grab(1 but grab(0

Author:  Edred [ 2005-01-09 01:49:14 ]
Post subject: 

Replace it:

Code:
if uo.findcount() > 0 then 
UO.grab(1, "finditem")
Wait(i)
END if


to

Code:
while uo.findcount() > 0
UO.grab("0", "finditem")
Wait(i)
uo.findtype(A[n],"-1","lastcontainer")
wend


;)

Author:  sh [ 2005-01-09 03:36:32 ]
Post subject: 

and me? :(

Author:  Edred [ 2005-01-09 14:03:48 ]
Post subject: 

sh wrote:
and me? :(


У тебя все очень запущено...

1. Что такое "Flax Bundle" ? Переменная? Где объявление? Почему через пробел? Объект? Он определен? Почему опять же через пробел?

2. Сериал в поиске лучше писать в кавычках

3. Число в грабе НАДО писать в кавычках

Author:  sh [ 2005-01-09 22:05:44 ]
Post subject: 

Now it is:
Code:
sub Spools()
uo.exec('addobject Flax')
while uo.targeting()
wait(100)
wend
UO.findtype("Flax", -1, 'lastcontainer')
uo.grab("30",'finditem')
end sub
I select Flax Bundle in container and then script moves 30 pieces of random items from lastcontainer. Why it doesn't move only flax?

Author:  Edred [ 2005-01-09 22:13:13 ]
Post subject: 

Я же говорю - все очень запущено. И Йоко тебе не зря написал разобраться в принципах. Без этого - никуда. Ты должен очень хорошо представлять себе чем отличается сериал объекта от его типа. В команде addobject ты определяешь именно конкретный объект. А команда Findtype ищет по ТИПУ объекта.

Вообще, в хелпе у Йоко все очень хорошо разжевано про это, почему ты не можешь этого понять, не знаю. Но почитай еще вот здесь:
http://games.yek.ru/gud4/viewtopic.php?t=36906&start=0

Author:  sh [ 2005-01-09 23:33:57 ]
Post subject: 

Thanks, now i understand.
uo.grab("30","Flax",'lastcontainer')
:)

Author:  sh [ 2005-01-10 02:05:13 ]
Post subject: 

Yea, i`s done - http://yoko.netroof.net/forum/viewtopic ... 3457#13457

Page 1 of 1 All times are UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/