Yoko

All sides of Injection
It is currently 2018-01-19 17:17:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 2015-08-29 13:57:18 
Offline

Joined: 2014-06-03 16:10:29
Posts: 30
[code][/code]
VAR Chest='0x40084BDB' ; ИД сундука где все логи
VAR TDagger='0x0F51' ; Тип даггера
VAR TLogs='0x1BDD' ; Тип логов
VAR TTorch='0x0F64' ; Тип торчей
VAR TShaft='0x1BD4' ; Тип шафтов
VAR CLogs='0x0000' ; Цвет логов
VAR TorchBag='0x40084BDB'

; В руке или паке даггер, в сундуке логи и запускаем !!!

sub BowCraft_shaft()
uo.useobject(Chest)
wait(200)
while UO.SkillVal('Bowcraft') < 650
UO.FindType(TLogs,CLogs,'backpack')
if not uo.findcount() then
uo.findtype(TLogs,CLogs,Chest)
if uo.findcount() then
uo.moveitem('finditem',2,'backpack',44,121,0)
endif
endif
wait(300)
uo.findtype(TLogs,CLogs,'backpack')
if uo.findcount() then
uo.moveitem('finditem',1,'backpack',44,65,0)
endif
wait(300)
uo.Waittargettype(TLogs)
uo.Usetype(TDagger)
uo.WaitMenu('What do you want to carve the wood into?','shaft')
wait(3100)
if uo.Journal(0)=='World is saving now...' then
wait(70000)
endif
uo.findtype(TShaft,-1,'backpack')
if uo.getquantity('finditem')>25 then
uo.moveitem('finditem',0,Chest)
wait(1000)
endif
wend
end sub


sub BowCraft_torch()
VAR L
dim ColLog[13]
ColLog[0]=12 ; count
ColLog[1]='0x047C' ; Oak Logs
ColLog[2]='0x0279' ; Red Tree Logs
ColLog[3]='0x096B' ; Dark Tree Logs
ColLog[4]='0x0237' ; Swamp Logs
ColLog[5]='0x0482' ; Silver Leaf Logs
ColLog[6]='0x010F' ; Keranit Logs
ColLog[7]='0x0014' ; Perit Logs
ColLog[8]='0x03C1' ; Petrified Logs
ColLog[9]='0x0085' ; Dragon Tree Logs
ColLog[10]='0x04C2' ; Vampire Tree Logs
ColLog[11]='0x0033' ; Eridan Logs
ColLog[12]='0x002B' ; Hellios Logs

uo.useobject(Chest)
wait(2000)
for L=1 to ColLog[0]
uo.findtype(TLogs,ColLog[L],Chest)
while uo.findcount()
uo.moveitem('finditem',50,'backpack')
wait(1000)
uo.findtype(TLogs,ColLog[L],'backpack')
while uo.findcount()
uo.waittargetobject('finditem')
uo.usetype(TDagger)
uo.waitmenu('What do you want to carve the wood into?','Items','Items','torch')
uo.deletejournal()
YouPut()
uo.findtype(TLogs,ColLog[L],'backpack')
wend
DropTorch()
uo.findtype(TLogs,ColLog[L],Chest)
wend
next
end sub

Sub YouPut()
var n
for n=0 to 100
if uo.injournal('You put the torch in your pack.|You fail to create the item') then
return
else
if uo.injournal('World is saving now...') then
wait(70000)
endif
wait(100)
endif
next
endsub

Sub DropTorch()
uo.findtype(TTorch,-1,'backpack')
while uo.findcount()
uo.moveitem('finditem',0,Chest)
wait(1000)
uo.findtype(TTorch,-1,'backpack')
wend
endsub

все нормально работает, но через некоторое время чар просто останавливается и стоит, проверял на торчах
если не ошибаюсь то скрипт останавливается после сейва
помогите разобратся


Top
   
PostPosted: 2015-08-29 15:54:04 
Offline

Joined: 2014-06-03 16:10:29
Posts: 30
100 % после сейва скрипт не работает, как решить эту проблему???


Top
   
PostPosted: 2015-08-29 18:36:15 
Offline

Joined: 2011-06-11 19:54:23
Posts: 823
При появлении мессаги о сэйве – затирай ее


Top
   
PostPosted: 2015-08-29 18:57:22 
Offline

Joined: 2014-06-03 16:10:29
Posts: 30
я ноль в скриптах
обьясни что и куда вставить


Top
   
PostPosted: 2015-08-29 20:44:19 
Offline

Joined: 2011-06-11 19:54:23
Posts: 823
Code:
VAR Chest='0x40084BDB' ; ИД сундука где все логи
VAR TDagger='0x0F51' ; Тип даггера
VAR TLogs='0x1BDD' ; Тип логов
VAR TTorch='0x0F64' ; Тип торчей
VAR TShaft='0x1BD4' ; Тип шафтов
VAR CLogs='0x0000' ; Цвет логов
VAR TorchBag='0x40084BDB'

; В руке или паке даггер, в сундуке логи и запускаем !!!

sub BowCraft_shaft()
   uo.useobject(Chest)
   wait(200)
   while UO.SkillVal('Bowcraft') < 650
      UO.FindType(TLogs,CLogs,'backpack')
      if not uo.findcount() then
         uo.findtype(TLogs,CLogs,Chest)
         if uo.findcount() then
            uo.moveitem('finditem',2,'backpack',44,121,0)
         endif
      endif
      wait(300)
      uo.findtype(TLogs,CLogs,'backpack')
      if uo.findcount() then
         uo.moveitem('finditem',1,'backpack',44,65,0)
      endif   
      wait(300)
      uo.Waittargettype(TLogs)
      uo.Usetype(TDagger)
      uo.WaitMenu('What do you want to carve the wood into?','shaft')
      wait(3100)
      if uo.Journal(0)=='World is saving now...' then
         uo.deletejournal('World is saving now...')
         wait(70000)
      endif
      uo.findtype(TShaft,-1,'backpack')
      if uo.getquantity('finditem')>25 then
         uo.moveitem('finditem',0,Chest)
         wait(1000)
      endif
   wend
end sub   


sub BowCraft_torch()
   VAR L
   dim ColLog[13]
   ColLog[0]=12         ; count
   ColLog[1]='0x047C'    ; Oak Logs
   ColLog[2]='0x0279'    ; Red Tree Logs
   ColLog[3]='0x096B'    ; Dark Tree Logs
   ColLog[4]='0x0237'    ; Swamp Logs
   ColLog[5]='0x0482'    ; Silver Leaf Logs
   ColLog[6]='0x010F'    ; Keranit Logs
   ColLog[7]='0x0014'    ; Perit Logs
   ColLog[8]='0x03C1'    ; Petrified Logs
   ColLog[9]='0x0085'    ; Dragon Tree Logs
   ColLog[10]='0x04C2' ; Vampire Tree Logs
   ColLog[11]='0x0033' ; Eridan Logs
   ColLog[12]='0x002B' ; Hellios Logs
   
   uo.useobject(Chest)
   wait(2000)
   for L=1 to ColLog[0]
      uo.findtype(TLogs,ColLog[L],Chest)
      while uo.findcount()
         uo.moveitem('finditem',50,'backpack')
         wait(1000)
         uo.findtype(TLogs,ColLog[L],'backpack')
         while uo.findcount()
            uo.waittargetobject('finditem')
            uo.usetype(TDagger)
            uo.waitmenu('What do you want to carve the wood into?','Items','Items','torch')
            uo.deletejournal()
            YouPut()
            uo.findtype(TLogs,ColLog[L],'backpack')
         wend
         DropTorch()
         uo.findtype(TLogs,ColLog[L],Chest)
      wend
   next     
end sub

Sub YouPut()
   var n
   for n=0 to 100
      if uo.injournal('You put the torch in your pack.|You fail to create the item') then
         return
      else
         if uo.injournal('World is saving now...') then
            uo.deletejournal('World is saving now...')
            wait(70000)
         endif
         wait(100)
      endif
   next
endsub

Sub DropTorch()
   uo.findtype(TTorch,-1,'backpack')
   while uo.findcount()
      uo.moveitem('finditem',0,Chest)
      wait(1000)
      uo.findtype(TTorch,-1,'backpack')
   wend
endsub

По-идее так.
Будет работать на последней версии инжекта (или любой, начиная с версии 13 года)


Top
   
PostPosted: 2015-08-30 11:55:20 
Offline

Joined: 2014-06-03 16:10:29
Posts: 30
спс!!! все норм работает :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited