Yoko
http://forum.yoko.com.ua/

Drop Box
http://forum.yoko.com.ua/viewtopic.php?f=17&t=15823
Page 1 of 1

Author:  Dment [ 2010-08-01 16:12:03 ]
Post subject:  Drop Box

I need a script for make a trap dropping box around laststatus.
Something like this..
http://img12.imageshack.us/f/likethiso.jpg/
i thought it was with moveitem and something like getx, i've got macro for drop box under me. if it helps ill post.
Image

Author:  Beyonder [ 2010-08-03 14:23:32 ]
Post subject:  Re: Drop Box

Code:
var boxType="0x1234"

sub dropBox()
    var enemy = UO.GetSerial('lasttarget')
    var x=UO.GetX(enemy)
    var y=UO.GetY(enemy)
    var z=UO.GetZ(enemy)

    #West
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x-1, y, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')
    #North
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x, y-1, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')
    #East
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x+1, y, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')
    #South
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x, y+1, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')

    UO.IgnoreReset();
endsub

Author:  Dment [ 2010-08-03 18:09:59 ]
Post subject:  Re: Drop Box

At my shard we've 2 type at box..
How can i put both them?
Sometimes, it drops the box at the same spot :S
and when i pickup the last box i got crash

Author:  Mirage [ 2010-08-03 23:33:54 ]
Post subject:  Re: Drop Box

remove the UO.Ignore('finditem')

Author:  Dment [ 2010-08-04 16:56:44 ]
Post subject:  Re: Drop Box

still droping at same spot

Author:  Dment [ 2010-08-04 16:56:44 ]
Post subject:  Re: Drop Box

still droping at same spot

Author:  Mirage [ 2010-08-05 15:08:30 ]
Post subject:  Re: Drop Box

править лень потому что обкладывалка зависит индивидуально от шарда на котором играешь. У нас работает вот так:

Code:
var item = '0x0E7F'

sub BlokStatus()
VAR bag
VAR X=UO.GetX("laststatus")
VAR Y=UO.GetY("laststatus")
VAR Z=UO.GetZ("laststatus")
var a
DIM n[4]
n[0]=0
n[1]=-1
n[2]=1
n[3]=0
DIM m[4]
m[0]=1
m[1]=0
m[2]=0
m[3]=-1
if UO.Count(item) >= 4 then
UO.FindType(item, -1, 'my')
for a = 0 to 3
UO.MoveItem('finditem','1','ground', X+n[a], Y+m[a], Z-4)
wait (100)
UO.FindType(item, -1, 'my')
next
else
  UO.Print('Мало предметов в паке.') 
return
endif
end sub

sub BlokSeltf()
VAR bag
VAR X=UO.GetX("self")
VAR Y=UO.GetY("self")
VAR Z=UO.GetZ("self")
var a
DIM n[4]
n[0]=0
n[1]=-1
n[2]=1
n[3]=0
DIM m[4]
m[0]=1
m[1]=0
m[2]=0
m[3]=-1
if UO.Count(item) >= 4 then
UO.FindType(item, -1, 'my')
for a = 0 to 3
UO.MoveItem('finditem','1','ground', X+n[a], Y+m[a], Z)
wait (100)
UO.FindType(item, -1, 'my')
next
else
  UO.Print('Мало предметов в паке.') 
return
endif
end sub

sub BlokSBOR()
UO.set('finddistance','3')
repeat
     UO.FindType(item,-1,'ground')
       UO.MoveItem('finditem','1','backpack')
        wait(100)
until not UO.FindCount()
end sub

Author:  Dment [ 2010-08-05 16:45:16 ]
Post subject:  Re: Drop Box

[quote="Dment"]At my shard we've 2 type at box..
How can i put both them?
/quote]
Could u help me with this please?

Author:  BoG [ 2010-08-06 15:47:46 ]
Post subject:  Re: Drop Box

могу предложить сделать проверку на вес)

перед каждым следующим выкинутым предметом сделать контроль веса
потом попытку скинуть итем. если вес не изменился, значит ищем итем другого типа и скидываем его на землю

например)

Author:  Mirage [ 2010-08-08 18:31:20 ]
Post subject:  Re: Drop Box

да он просит чтобы в обкладывалке задействованы были 2 типа ящиков. На скрин посмотри. Причем тут вес? Кидаются то тони нормально. :lol:

Page 1 of 1 All times are UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/